Tél : Lenni vagy nem lenni ? Menni vagy nem menni robogóval…..
Robogós ember ilyenkor két dolgot tehet: elteszi tavaszig a sárkányt, vagy felkészíti a mocit és magát is a télre.
Ha NEM….
- a robogót tisztán praktikus és ildomos elrakni télre, tehát vödör, slag, sampon, kefe, tisztítószer! De ha a mocit lemostuk, mielőtt elraknánk érdemes vele egy két kört menni, hogy meg- és kiszáradjon, így nem lesz kellemetlen meglepetés a következő indítás.
- a műanyag részeket érdemes leápolni / műszerfalápoló, szilikon /
- ha nem fűtött helyen marad egész télre a robogó akkor érdemes az akksit kiszedni belőle és a jó meleg szobában tárolni! Így tavasszal nem lesz vele gond.
- Ha párás helyen áll a motor, a kipufogó végét érdemes bedugni, lezárni, a kártékony pára ellen.
Ha IGEN….. ( mert ugye kemény a magyar robogós )
- Az első és a legfontosabb a biztonság! Tehát a világítás megbízható és megfelelő erősségű legyen . Látni és látszani !!! Viseljünk fényvisszaverő dzsekit, az élénk színű, mintás sisak is jobban látszik.
- A motor megfelelő hőmérsékleten üzemeléséhez a vizeseknél nyugodtan leragaszthatjuk a hűtő egy részét. A levegőseknél ugyanúgy a ventilátor burkolat szívónyílásának a felét letakarhatjuk.
Ha nem éri el az üzemi hőfokot a motor, az sokkal károsabb mintha egy kicsit túlmelegszik !
- Az üzemanyag kondiban tartásához használjunk adalékot.
Pl. : CFT-2001-XPA : oszlatja az üzemanyagban lévő vizet, oldja a szennyeződéseket, tökéletesíti az égést, csökkenti az üzemanyag zavarosodási pontját. (Ami általában -8 -10 Celsius csak ! Mert hiába -25 Celsius a hidegszűrési pont, már előtte vannak szilárd darabok az üzemanyagban ! ) Ja és csak 570 forint egy flaska, 50 liter üzemanyaghoz , ez sem mellékes.
- mély és jó mintázatú gumira van szükség. Ha nem találunk megfelelő mintázatút, vagy nem akarunk új gumit venni, megoldás lehet egy ügyes kezű, megfelelő szerszámmal rendelkező ember, aki megvágja a gumit. 1000-2000 Ft-ból meg is teszik ezt.
- Az automata szívatós gép a hidegben könnyebben elindul, ha előtte kicsit „megúsztatjuk” üzemanyaggal : sztenderről levéve oldalra döntjük a motort, amennyire csak tudjuk. Ettől megtelik benzinnel az úszóház, dúsabb keverékkel könnyebben indul.
Ezek a tanácsok mindaddig hasznosak, amíg nem esik nagyobb hó. Tapasztalatom szerint már a 10 cm hó is nagyobbnak minősül robogóval. Jégborda, nagy hó esetén a tudomány mai állása szerint a robogózást pihentetni kell, ha csak nem váltunk szöges gumira. :)
Robogó tuning - Mit is tuningolunk ?
Robogó vásárlás, tuningolás elött nem árt tisztában lenni azzal,
hogy mit is rejt a robi belseje.
Tehát: ki gyártotta, mennyire bevált konstrukció,
van-e hozzá tuning alkatrész, jól tuningolható-e? Tuningolható egyáltalán?
Az alkatrész válogatást, vásárlást is megkönnyíti,
ha tisztában vagyunk vele, mit is keresünk, hol kell keresni, mivel váltható ki.
hogy mit is rejt a robi belseje.
Tehát: ki gyártotta, mennyire bevált konstrukció,
van-e hozzá tuning alkatrész, jól tuningolható-e? Tuningolható egyáltalán?
Az alkatrész válogatást, vásárlást is megkönnyíti,
ha tisztában vagyunk vele, mit is keresünk, hol kell keresni, mivel váltható ki.
2. rész : Piaggio motor
A másik nagy ismert és elismert gyártó a Piaggio-Gilera gyár.
Ilyen motort találunk az összes Piaggio, Gilera, Vespa modellben,
a 2003 07. hó utáni gyártású Aprilia SR és SR Pure Jet robogókban és a Derbi gyár is csatlakozott a konszernhez, 2004 óta ezek is eredeti Piaggio blokkal készülnek.
Ilyen motort találunk az összes Piaggio, Gilera, Vespa modellben,
a 2003 07. hó utáni gyártású Aprilia SR és SR Pure Jet robogókban és a Derbi gyár is csatlakozott a konszernhez, 2004 óta ezek is eredeti Piaggio blokkal készülnek.
Négy fejlesztési lépcsőt különböztetünk meg ezeknél a motoroknál:
I. széria 91-94-ig készült, hosszú és rövid blokkal is, 17*13,5-ös méretű röpsúlyokkal.
II. széria: az átdolgozott variáció, elöszőr ekrült a TPH/NRG modellekbe, 16*13 as görgőkkel,
újfajta kuplungharanggal és kuplunggal.
újfajta kuplungharanggal és kuplunggal.
III széria: Stalker és Runner modellek megjelenésével
újabb változtatások a motorban és a varióban is.(19*15,5 röpsúly)
A hátsó variátor tárcsát megnövelték, a kuplung és a kuplungharang maradt.
kisebb változtatások voltak még a variátor oldaldeknin és a variótárcsán.
újabb változtatások a motorban és a varióban is.(19*15,5 röpsúly)
A hátsó variátor tárcsát megnövelték, a kuplung és a kuplungharang maradt.
kisebb változtatások voltak még a variátor oldaldeknin és a variótárcsán.
IV. széria: a legmodernebb variációt Hyper2 néven is ismerhetjük, 2000 óta készül, jelentős fejlődésekkel
az előzőekhez képest:
szériatartozék lett a katalizátor és a hozzátartozó frisslevegőszelep, ami a jobb katalizálást segíti.
Minden motor gyárilag(!!!) 17,5 karburátorral készül.
Kisebb változtatások a hajtásnál is voltak.
V. széria: 2003 óta gyártják a Hyper2 motoroknak az injektoros variációját is. A befecskendezős motor neve: Pure Jet,
alacsony fogyasztás mellett nagyon jó teljesítményt nyújt.( a tuningja még csak most van kiforróban)
az előzőekhez képest:
szériatartozék lett a katalizátor és a hozzátartozó frisslevegőszelep, ami a jobb katalizálást segíti.
Minden motor gyárilag(!!!) 17,5 karburátorral készül.
Kisebb változtatások a hajtásnál is voltak.
V. széria: 2003 óta gyártják a Hyper2 motoroknak az injektoros variációját is. A befecskendezős motor neve: Pure Jet,
alacsony fogyasztás mellett nagyon jó teljesítményt nyújt.( a tuningja még csak most van kiforróban)
Piaggio típusok:
A1 Léghűtéses, hosszú blokk, 1. széria, 91-94 (Free)
A2 Léghűtéses, rövid blokk, 1. széria, 91-94 (Zip, Sfera)
A3 Vízhűtéses, rövid blokk, 1. széria, 91-94 (Quartz)
B1 Léghűtéses, hosszú blokk, 2. széria, '95-től (TPH, TPH-X, Storm)
B2 Léghűtéses, rövid blokk, 2. széria, '95-től (Sfera RST, Zip Fast Rider)
B3 Vízhűtéses, rövid blokk, 2. széria, '95-től (Zip SP)
B4 Vízhűtéses, hosszú blokk, 2. széria, '95-től '98-ig (NRG,NTT)
C1 Léghűtéses, hosszú blokk, 3. széria, '98-tól (Stalker, NRG Extreme AC)
C4 Vízhűtéses, hosszú blokk, 3. széria, '98-től ('98-ig (NRGmc2 DD,NRG Extreme LC, Runner)
D1 Léghűtéses, hosszú blokk, 4. széria, '00-től (NRG mc3 AC)
D2 Léghűtéses, rövid blokk, 4. széria, '00-től (Vespa ET2, ZipII Cat)
D3 Vízhűtéses, rövid blokk, 4. széria, '00-től (Zip SP 2000)
D4 Vízhűtéses, hosszú blokk, 4. széria, '00-től (NRGmc3 LC, DNA)
E1 Vizhűtéses, hosszú blokk, 5. széria, '03-tól Pure Jet/injektoros motor (Runner)
A1 Léghűtéses, hosszú blokk, 1. széria, 91-94 (Free)
A2 Léghűtéses, rövid blokk, 1. széria, 91-94 (Zip, Sfera)
A3 Vízhűtéses, rövid blokk, 1. széria, 91-94 (Quartz)
B1 Léghűtéses, hosszú blokk, 2. széria, '95-től (TPH, TPH-X, Storm)
B2 Léghűtéses, rövid blokk, 2. széria, '95-től (Sfera RST, Zip Fast Rider)
B3 Vízhűtéses, rövid blokk, 2. széria, '95-től (Zip SP)
B4 Vízhűtéses, hosszú blokk, 2. széria, '95-től '98-ig (NRG,NTT)
C1 Léghűtéses, hosszú blokk, 3. széria, '98-tól (Stalker, NRG Extreme AC)
C4 Vízhűtéses, hosszú blokk, 3. széria, '98-től ('98-ig (NRGmc2 DD,NRG Extreme LC, Runner)
D1 Léghűtéses, hosszú blokk, 4. széria, '00-től (NRG mc3 AC)
D2 Léghűtéses, rövid blokk, 4. széria, '00-től (Vespa ET2, ZipII Cat)
D3 Vízhűtéses, rövid blokk, 4. széria, '00-től (Zip SP 2000)
D4 Vízhűtéses, hosszú blokk, 4. széria, '00-től (NRGmc3 LC, DNA)
E1 Vizhűtéses, hosszú blokk, 5. széria, '03-tól Pure Jet/injektoros motor (Runner)
Robogó vásárlás, tuningolás elött nem árt tisztában lenni azzal, hogy mit is rejt a robi belseje.
Tehát: ki gyártotta, mennyire bevált konstrukció, van-e hozzá tuning alkatrész, jól tuningolható-e?
Tuningolható egyáltalán?
Az alkatrész válogatást, vásárlást is megkönnyíti, ha tisztában vagyunk vele, mit is keresünk, hol kell keresni, mivel váltható ki.
Morini motor
Italjet Formula, Atala Hacker, Derbi Vamos, Malaguti Crosser, Suzuki Adress
A felépítésükből következően a Morini motorok, nem tartoznak az erős és jól tuningolható motorokhoz.
(Sok idő, pénz és munka befektetésével azért ezekből is lehet teljesítmény kikényszeríteni)
A legnagyobb probléma a főtengely, mert nem tölti ki a sonka teljesen a házat, ezért csekély az elősűrités a forgattyúsházban.
Másik nehézség a mélyen ülő membránház.
(Sok idő, pénz és munka befektetésével azért ezekből is lehet teljesítmény kikényszeríteni)
A legnagyobb probléma a főtengely, mert nem tölti ki a sonka teljesen a házat, ezért csekély az elősűrités a forgattyúsházban.
Másik nehézség a mélyen ülő membránház.
Típusok:
A Léghűtéses, hosszú blokk (Hacker AC, Crosser, Formula AC)
B Léghűtéses, rövid blokk (Vamos)
C Vízhűtéses, hosszú blokk (Formula LC)
A Léghűtéses, hosszú blokk (Hacker AC, Crosser, Formula AC)
B Léghűtéses, rövid blokk (Vamos)
C Vízhűtéses, hosszú blokk (Formula LC)
Suzuki-Aprilia
Nem teljesen különálló típus, a Morini blokk az alapja,más gyártóktól is átvettek elemeket.(Piaggio, Minarelli)
SR 2000 LC, Habana, SR Di-Tech, Katana
SR 2000 LC, Habana, SR Di-Tech, Katana
Az egyes gyártók is különböző megoldásokat használnak,
például a Suzuki Katana és az Aprilia SR 2000 LC közt is számos különbség van.
Az Aprilia 2003.07 hó óta már nem ilyen blokkot épít be.(hanem Piaggio-t)
például a Suzuki Katana és az Aprilia SR 2000 LC közt is számos különbség van.
Az Aprilia 2003.07 hó óta már nem ilyen blokkot épít be.(hanem Piaggio-t)
Tuningolás szempontjából nem előnyős ilyen tipust választani, mert kevesebb alkatrész kapható hozzájuk és sokkal nehezebb a teljesítmény növelés.
(a konstrukció miatt.)
Akinek megfelel egy gyári, normál teljesítményű motor, nyugodtan választhatja.
Robogó tuning - Mit is tuningolunk ?
Robogó vásárlás, tuningolás elött nem árt tisztában lenni azzal,
hogy mit is rejt a robi belseje.
Tehát: ki gyártotta, mennyire bevált konstrukció,
van-e hozzá tuning alkatrész, jól tuningolható-e? Tuningolható egyáltalán?
Az alkatrész válogatást, vásárlást is megkönnyíti,
ha tisztában vagyunk vele, mit is keresünk, hol kell keresni, mivel váltható ki.
hogy mit is rejt a robi belseje.
Tehát: ki gyártotta, mennyire bevált konstrukció,
van-e hozzá tuning alkatrész, jól tuningolható-e? Tuningolható egyáltalán?
Az alkatrész válogatást, vásárlást is megkönnyíti,
ha tisztában vagyunk vele, mit is keresünk, hol kell keresni, mivel váltható ki.
Minarelli robogó motor
Az egyik legrégebben és legtöbbet használt, jól bevált konstrukció.
Ha jó minőségben legyártott Minarelli motoros robogót vásárolunk, biztosak lehetünk benne,
hogy megbízható társunk lesz.
- Yamaha
- MBK
- Malaguti(kivéve Crosser)
- Italjet(Dragster)
- Beta
- KTM
- Aprilia(kivéve a Habana és a 2000 utáni gyártású SR-ek)
- Benelli (2003-ig)
gyár modelljeiben található ilyen blokk.
Meg kell még említeni a távkolet gyöngyszemeit is, sokan használják a Minarelli blokk utánzatát, sajnos nem mindig megfelelő minőségben kerül gyártásra, de szerencsére akadnak jó példák is.
LC - Liquid Cooled=folyadékhűtés
AC - Air Cooled=léghűtés
Rövid blokk: a motorblokk rövidebb, általában 8-10 -es kerékmérettel
Hosszú blokk: a hosszabb felépítésű motorblokk, 12-13 vagy nagyobb(Scarabeo) méretű kerékkel
AC - Air Cooled=léghűtés
Rövid blokk: a motorblokk rövidebb, általában 8-10 -es kerékmérettel
Hosszú blokk: a hosszabb felépítésű motorblokk, 12-13 vagy nagyobb(Scarabeo) méretű kerékkel
A Minarelli motor 5 féle variációja:
- CW típus: Léghűtéses, állóhengeres, hosszú blokk
(Amico, Booster, BW'S)
- CY típus: Léghűtéses, fekvőhengeres, rövid blokk
(Sonic AC, F10, 3KJ Jog)
- CA típus: Vízhűtéses, fekvőhengeres, rövid blokk
(Sonic LC)
- MY típus: Léghűtéses, fekvőhengeres, hosszú blokk
(Neos, Ovetto, Rally, F12 AC, SR www)
- MA típus: Vízhűtéses, fekvőhengeres, hosszú blokk
(Aerox, Nitro, SR Stealt, F15, F12 LC)
Az állóhengeres modellnél a gyertya függőleges helyzetben van,
a szívócsonk a henger alsó részéhez van rögzitve.
A savas akkumlátornál időnként ellenőrizni kell a folyadékszintet és utántölteni ioncserélt vizzel, mert a párolgás miatt csökken a folyadékszint.
Hosszabb leállásra, téli üzemszünetre ki kell szerelni az akkumlátort, feltölteni és szobahőmérsékleten tárolni. Több hónapos állás esetén többször is fel kell tölteni az akksit, hogy ne károsodjon.
Töltéskor ügyelni kell arra, hogy kézmelegnél soha ne melegedjen jobban meg a telep. Célszerű szabályozható töltőt használni.
a szívócsonk a henger alsó részéhez van rögzitve.
A fekvőhengeres variációnál a hengert megdöntötték a térnyerés érdekében, a gyertya a menetirány felé mutat.
A szívócsonk a forgattyúsházon helyezkedik el.
A szívócsonk a forgattyúsházon helyezkedik el.
Különbségek:
- Főtengely: a Fekvőhengeres (CY, CA, MY, MA) modellekbe egyforma főtengely való,
az állóhengeresbe(CW) egy más méretű.
- Variomatik : '98-ban volt váltás, legegyszerűbben arról ismerhető fel, hogy a régebbi modellnél a
kuplung átmérője 105mm és kétpofás, az újabbnál pedig 107mm az átmérő és 3 pofás.
- Ékszíj, végáttétel: a rövid blokkba (CY, CA) másfajta alkatrészek valók,
mint a hosszúakba (CW, MA, MY), oda kell figyelni.
Hasonló szerepet tölt be, mint a 4 ütemű motornál a szívószelepek:
A szívónyílás nyitása-zárása révén szabályozza a kétütemű motor forgattyúsházába jutó benzin-levegő keverék mennyiségét.
A rugalmas lapkák a dugattyú mozgása révén keletkező depresszió, azaz szívóhatás következtében felemelkednek, a keletkező nyíláson bejut a keverék a forgattyúsházba, majd a hengerbe.
A szívás befejeződése után kialakuló ellennyomás a lemezt visszanyomja eredeti pozíciójába.
(zárás)
A membrán mozgása a motor fordulatának megfelelő, így meglehetősen gyors.
Anyaga különleges acél, vagy karbon lehet.
Feladatából adódóan a tuningolásnál sem feledkezhetünk meg róla.
- savas (hagyományos)
- zselés (gondozásmentes, ez is savval van feltöltve, de zárt rendszerű, nem kell után tölteni, megkocsonyásodik a folyadék benne)
A savas akkumlátornál időnként ellenőrizni kell a folyadékszintet és utántölteni ioncserélt vizzel, mert a párolgás miatt csökken a folyadékszint.
Hosszabb leállásra, téli üzemszünetre ki kell szerelni az akkumlátort, feltölteni és szobahőmérsékleten tárolni. Több hónapos állás esetén többször is fel kell tölteni az akksit, hogy ne károsodjon.
Töltéskor ügyelni kell arra, hogy kézmelegnél soha ne melegedjen jobban meg a telep. Célszerű szabályozható töltőt használni.
Viszkozitás <lat>: belső súrlódás, az áramló testek (közegek) belsejében, az elmozdulással szemben fellépő nyíróerő. Newton törvénye alapján definiálható (newtoni folyadék). Az áramló folyadék sebesség-vektoraival párhuzamos felületek mentén ébredő csúsztató feszültség - amely a nyíróerő felület-egységre eső értéke - arányos a sebesség-gradienssel, vagyis az imént definiált felületek normál vektorának hatásvonalában mérhető sebesség-változás hossz-egységre eső értékével. Az arányossági tényezőt a folyadék dinamikai viszkozitásának nevezzük. SI mértékegysége a Pa.s. Korábbi mértékegysége a P (poise) volt, 1 Pa.s = 10 P. A műszaki gyakorlatban kisebb egysége, a centipose (cP) használatos. Számszerűen 1 cP = 1 mPa.s.
Számításokban sok esetben a dinamikai viszkozitás és a sűrűség hányadosa szerepel, amit kinematikai viszkozitásnak neveztek el.
Ennek egysége a m2/s, ill. régebbi egysége a stokes (St); 1 St = 1 cm2/s.
A régebben használt mértékegység a cSt (a stokes század része); 1 cSt =1 mm2/s.
A viszkozitás legtöbb anyag esetében (kenőolajoknál mindig) jelentős mértékben függ a hőmérséklettől (VT-tulajdonságok) és a nyomástól (VP tulajdonság).
Ennek egysége a m2/s, ill. régebbi egysége a stokes (St); 1 St = 1 cm2/s.
A régebben használt mértékegység a cSt (a stokes század része); 1 cSt =1 mm2/s.
A viszkozitás legtöbb anyag esetében (kenőolajoknál mindig) jelentős mértékben függ a hőmérséklettől (VT-tulajdonságok) és a nyomástól (VP tulajdonság).
A belső égésű motorok esetében a működéshez szükséges benzin-levegő keverék előállításához használt szerkezet, általában automatikus hidegindítóval ellátva, amely a motor indításakor szükséges dús keveréket állítja elő.
A karburátorba kerülő levegőnek és benzinnek por- és szennyeződésmentesnek kell lennie.
Ezért levegőszűrő kerül a karburátor elé, a tankból kikerülő benzint is szűrik.
A szűrők tisztán tartásával(cseréjével) megelőzhető a porlasztó dugulása, a motor leállása, a teljesítménycsökkenés és a fokozott motorkopás is.
Ennek különősen nagy jelentősége van tuningolt motoroknál.
1. Ütem Szívás (Dugattyú lefelé halad) | 2. Ütem Sűrítés (Dugattyú felfelé halad) | 3. Ütem Terjeszkedés (munkaütem) (A dugattyú a robbanás hatására lefelé mozog) | 4. Ütem Kipufogás (Dugattyú felfeléhalad) |
1. Ütem (Dugattyú felfelé halad) A hengerben : Sűrítés Gyújtás A forgattyúsházban: Vákuum Szívás | 2. Ütem (Dugattyú lefelé halad) A hengerben : Robbanás Terjeszkedés Kipufogás Öblítés A forgattyúsházban: Elősűrítés Átömlés az égéstérbe az átömlő csatornán keresztül |
Az alábbi táblázatban az eredeti varióba használt röpsúlyok adatait találhatjátok meg.
Az első oszlopban a robogó típusa, a másodikban a görgő súlya(grammban megadva), a harmadikban a mérete(miliméterben) található meg.
Az első oszlopban a robogó típusa, a másodikban a görgő súlya(grammban megadva), a harmadikban a mérete(miliméterben) található meg.
Sokat segít ez a táblázat, ha be akarod hangolni a mocit pl. az új sportkipuffhoz, vagy nem cserélsz komplett variót, csak kicsit ugrósabbra állítod a mocit.
Aprilia
Amico | 6,5 | 15x12 |
Area 51 | 6,2 | 15x12 |
Gulliver | 6,5 | 15x12 |
Gulliver LC | 6,2 | 15x12 |
Habana | 6,9 | 17x12 |
Leonardo 125 | 8,4 | 20x17 |
Leonardo 150 | 9,5 | 20x17 |
Leonardo 250 | 14,1 | 20c12 |
Rally | 6,5 | 15x12 |
Rally LC | 6,5 | 15x12 |
Scarabeo | 7,0 | 15x12 |
Scarabeo 125 | 8,4 | 20x17 |
Scarabeo 150 | 9,5 | 20x17 |
Sonic | 6,2 | 15x12 |
Sonic LC | 6,2 | 15x12 |
SR 50 | 5,5 | 15x12 |
SR 50 LC | 5,5 | 15x12 |
SR 50 Netscaper | 5,5 | 15x12 |
SR 50 Stealth | 5,5 | 15x12 |
SR 50 Mod. '94-'97 | 5,5 | 15x12 |
SR 50 www | 5,5 | 15x12 |
SR 125 | 12,2 | 19x17 |
SR 150 | 12,2 | 19x17 |
Atala
Hacker | 5,5 | 17x12 |
Benelli
491 GT | 6,2 | 15x12 |
491 Sport R. LC | 6,6 | 15x12 |
K2 | 6,7 | 15x12 |
K2 LC | 6,7 | 15x12 |
Pepe | 6,7 | 15x12 |
Velvet 125 | 9,1 | 20x12 |
Beta
Ark | 5,5 | 15x12 |
Ark LC | 5,5 | 15x12 |
Chrono | 6,2 | 15x12 |
Chrono 502 | 6,2 | 15x12 |
Quadra | 5,5 | 15x12 |
Tempo | 7,0 | 15x12 |
Derbi(Morini)
Hunter | 6,5 | 17x12 |
Paddock ST | 6,2 | 17x12 |
Predator | 6,9 | 17x12 |
Predator LC | 6,9 | 17x12 |
Vamos | 7,4 | 17x12 |
Gilera
Easy Moving | 8,5 | 16x13 |
Runner 50 | 5,3 | 19x15,5 |
Runner 50, DNA | 7,5 | 19x15,5 |
Runner 125 | 12,2 | 19x17 |
Runner 180 | 14,6 | 20x17 |
Stalker 50 | 6,5 | 19x15,5 |
Storm, TPH | 8,5 | 16x13 |
TPH-X, Ice, Stalker | 7,5 | 19x15,5 |
Runner 200 4T LC VXR | 11 | 20,9x17 |
Honda
Bali 50 | 8,5 | 16x13 |
CN 250 | 22,6 | 24x18 |
Dio SP-SR | 8,5 | 16x13 |
Dio ZX | 8,5 | 16x13 |
Foresight 98 250 | 24,3 | 23x18 |
Foresight 99 250 | 26 | 23x18 |
Lead | 8,5 | 16x13 |
Pantheon 125 | 14,8 | 23x18 |
Pantheon 150 | 15,9 | 23x18 |
SGX 50 Sky | 5,0 | 16x13 |
Shadow | 8,5 | 16x13 |
SH 50 | 8,5 | 16x13 |
SH 50 NEW | 8,5 | 16x13 |
Sport SFX | 9,0 | 16x13 |
SXR | 8,5 | 16x13 |
Vision-Vision met-in | 7,8 | 16x13 |
X8R | 8,5 | 16x13 |
Italjet
Cruise | 6,2 | 17x12 |
Dragster 50 | 6,2 | 15x12 |
Dragster 125 | 12,2 | 19x17 |
Dragster 180 | 14,6 | 20x17 |
Formula 50 | 5,5 | 17x12 |
Formula 50 LC | 5,5 | 17x12 |
Millenium 125 | 8,6 | 20x12 |
Millenium 150 | 9,1 | 20x12 |
Pista 92-Bazooka | 6,2 | 15x12 |
Pista Scoop-93 | 6,2 | 15x12 |
Reporter | 6,2 | 15x12 |
Torpedo 50 | 6,2 | 15x12 |
Velocifero | 6,2 | 17x12 |
Yankee | 6,2 | 15x12 |
Kymco
Dink | 8,5 | 16x13 |
CX 50 Super | 8,5 | 16x13 |
Dink 125 | 14,1 | 20x14,5 |
Dink 150 | 15,2 | 20x14,5 |
DJX | 8,5 | 16x13 |
DJY | 8,5 | 16x13 |
DY World | 8,5 | 16x13 |
Heoism 50 | 8,5 | 16x13 |
K 12 | 8,5 | 16x13 |
KB | 8,5 | 16x13 |
Sniper 50 DD | 7,8 | 16x13 |
Malaguti
Centro SL | 7,0 | 15x12 |
Ciak | 6,2 | 15x12 |
Crosser | 5,5 | 17x12 |
Crosser EL | 5,5 | 17x12 |
F10 | 6,2 | 15x12 |
F12 Phantom | 6,2 | 15x12 |
F12 Phantom LC | 6,2 | 15x12 |
F12 Phantom 100 | 6,2 | 17x12 |
Firefox F15 | 6,2 | 15x12 |
Madison 125 | 9,1 | 20x12 |
Madison 150 | 9,1 | 20x12 |
Madison 250 | 14,1 | 20x12 |
Yesterday | 6,2 | 15x12 |
MBK
Active | 6,2 | 15x12 |
Booster | 6,5 | 15x12 |
Booster NG | 7,0 | 15x12 |
Booster R-Rocket | 7,0 | 15x12 |
Booster Track 50 | 6,7 | 15x12 |
Equalis | 7,2 | 15x12 |
Evolis | 7,2 | 15x12 |
Fizz | 6,7 | 15x12 |
Forte | 7,2 | 15x12 |
Hot Champ | 6,7 | 15x12 |
Nitro | 5,5 | 15x12 |
Ovetto 50 | 6,2 | 15x12 |
Flipper | 6,7 | 15x12 |
Skyliner 125 | 9,1 | 20x12 |
Sorriso | 6,2 | 15x12 |
Sorriso '96 | 6,2 | 15x12 |
Target | 6,2 | 15x12 |
Peugeot
Buxy 50 | 8,5 | 16x13 |
Elyseo | 8,5 | 16x13 |
RS Buxy | 8,5 | 16x13 |
Speedake | 8,5 | 16x13 |
Speedfight LC | 8,5 | 16x13 |
Squab | 8,5 | 16x13 |
ST Rapido | 8,5 | 16x13 |
SV Geo 50 | 8,5 | 16x13 |
Trekker | 8,5 | 16x13 |
Zenith 50 | 8,5 | 16x13 |
Piaggio
Extreme | 6,6 | 19x15,5 |
Extreme LC | 6,6 | 19x15,5 |
Storm | 8,5 | 16x13 |
TPH 50 | 8,5 | 16x13 |
TPH 125 | 12,2 | 19x17 |
Free | 8,5 | 16x13 |
Liberty 50 | 6,6 | 19x15,5 |
Hexagon 125 | 12,2 | 19x17 |
Hexagon 150 | 12,2 | 19x17 |
Hexagon 180 | 14,6 | 20x17 |
Hexagon 250 | 22,6 | 24x18 |
Mc2 | 6,6 | 19x15,5 |
NRG-NTT-Mc2 | 8,5 | 16x13 |
NRG Mc3 | 6,6 | 19x15,5 |
Quartz | 8,5 | 16x13 |
Sfera | 8,5 | 16x13 |
Sfera Restyling | 8,5 | 16x13 |
SKR / Skipper 125 | 12,2 | 19x17 |
SKR / Skipper 150 | 12,2 | 19x17 |
Vespa ET2 50 | 6,6 | 19x15,5 |
ZIP 25 | 11 | 16x13 |
ZIP 50 | 8,5 | 16x13 |
ZIP FR | 8,5 | 16x13 |
ZIP SP | 7,0 | 16x13 |
ZIP 2 | 6,6 | 19,15,5 |
Suzuki
Address | 6,2 | 17x12 |
AJ-ZZ Sepia | 6,2 | 17x12 |
AP 50 | 6,2 | 17x12 |
Burgmann 250 | 22,6 | 24x18 |
Burgmann 400 | 21 | 20,1x12,8 |
Katana AC | 6,2 | 17x12 |
Katana LC | 6,2 | 17x12 |
Magic | 6,2 | 17x12 |
Zilion | 6,2 | 17x12 |
Yamaha
Aerox | 5,5 | 15x12 |
Axis | 6,2 | 15x12 |
Belluga | 6,7 | 15x12 |
Breeze | 6,7 | 15x12 |
BW's-Zuma | 6,7 | 15x12 |
BW's NG | 6,7 | 15x12 |
CRZ | 6,2 | 15x12 |
CT | 6,2 | 15x12 |
JOG / JOG Z | 6,2 | 15x12 |
Majesty 125 | 9,1 | 20x12 |
Majesty 250 | 14,1 | 20x12 |
Neo's 50 | 6,2 | 15x12 |
Spy | 6,7 | 15x12 |
Why | 6,2 | 15x12 |